söndag 2 oktober 2011

Parlo italiano

Sådärja! Nu har jag jobbat sex dagar, har två dagars ledighet att se fram emot, skickat in mina första prov i italienskan och känner ett underbart lugn.

Igår bjöd jag pappa på tacos. Det var trevligt och vi tog oss en varsin öl också. Herregud vad gott det var. Har inte druckit öl på hur länge som helst så det satt fint sådär på lördagskvällen. Han vill ha en tröja i julklapp också. Det fick jag ur han för en dryg vecka sen när jag lite diskret frågade "behöver du en tjocktröja?" varpå han svarar "JA!". Hade några dagar innan mätt han runt bröstet bara sådär så jag var avslöjad. Men det var ju bra för då kunde han säga vad han ville ha för modell, material, storlek, färger och så.

Visade han lite olika igår och vi kom fram till att det blir en sån här:

I de färgerna som mannen har alltså. Det känns i alla fall bra och kul! Roligt att ge något som man har gjort själv liksom :)

Annars ska jag börja på att göra sittdynor. Fick en inspirationskick av Ann-Britt. Så jag har köpt garn som jag hoppas funkar bra att tova med. Först virkar jag såklart en stoooor ring, sen kör man den i tvättmaskinen med såpa. Är dock lite fundersam på om man ska ha såpan i sköljmedelsfacket eller i en kopp i tvättmaskin. Och hur mycket. Någon som känner sig manad att svara på det? :)

Många projekt på gång nu och mycket inspiration. Precis så som jag vill ha det. Om man bara kunde få sticka och virka på heltid, vilken dröm!

Men nu ska jag gosa ner mig i soffan och sticka och virka tills fingrarna glöder :)

/Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar