fredag 22 juli 2011

Pippitröja/seglartröja

Jag har börjat med ett projekt jag länge velat försöka mig på. Nämligen en så kallad pippitröja. Jag har dock alltid kallat det för seglartröja och lärde mig alldeles nyss att det egentligen heter pippitröja. Jag har nu i alla fall börjat på en.

Det är på mönster till en 1-åring eftersom jag ville se först om jag förstod mönstret bra och så. Brukar aldrig göra saker efter mönster så jag är lite av en amatör på den delen. Men det blir nog bra och går hela tröjan vägen ska jag göra minst en till mig själv sen och kanske lite fler inför julmarknaden i december.

Seglartröjor som jag tänker fortsätta kalla dem för även om det är fel är ju supersnygga och mysiga så det ska nog inte bli något problem att sälja dessa sen. Kul är det i alla fall med ett lite mer avancerat projekt som tar lite längre tid!

/Emelie

3 kommentarer:

  1. Hej! Jag är ute efter precis ett sådant mönster på en pippi-tröja till en bebis, men hittar inget bra mönster. Skulle du vilja berätta vart du hittade ditt?

    Mvh Malin

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag hittade det på den lokala garnaffären, men jag har också sett samma mönster på bland annat tradera. Men det går också att köpa här: http://www.garnaffaren.se/stickmonster/stickmonster-baby/pippitroja-i-tilda-blandgarn-fran-svarta-faret/

    Det är precis det mönstret jag använder, men det finns andra också :) Det jag använder är dock väldigt bra för det är lätt att förstå och en riktigt bra beskrivning :)

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket för hjälpen! :)

    SvaraRadera