fredag 30 september 2011

Tidig morgon och en arm

Imorse vaknade jah suuuupertidigt. Vid sju, gick på toa och sen var jag helt enkelt bara inte trött längre. Så jag lämnade gubben i sängen och åkte hem och kollade klart på Pettson och Findus och stickade på en av ärmarna till pippitröjan. Har ju gjort klart bakstycket, men har fortfarande framstycket kvar, men jag kände att jag behövde göra något mindre, som går fortare så jag började på armen istället. Sen var Pettson slut, så jag slökollade lite på nyhetsmorgon.

Idag jobbar jag till 21, segt pass, men det måste göras. Sen jobbar jag 8-16.40 både lördag och söndag och sen är det jobb på måndag och sen äntligen får jag vara ledig på tisdag. Lite stickande lär jag dock hinna med i helgen ändå. Lite pippitröja och sen är jag supersugen på ett par overknee-sockor. Men vi får se vad som hinns med :) Men lugna kvällar blir det nog och då brukar ju stickningen va högst på listan.

Igår var jag och gubben min och käkade på Olearys. Jag åt ryggbiff med pommes och bea och herrejisses vad gott det var. Var så länge sen jag var ute och käkade, så det var uppskattat :)

Nu har jag inget mer vettigt att säga, uppdaterar när jag har ork att ta kort på pippitröjan :)



/Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar