söndag 2 oktober 2011

Fredagsmys på en söndag!

Ja så får man helt enkelt göra när man har jobbat sex dagar, varav helgen inräknad och ska vara ledig imorgon och på tisdag. Så nu har jag tvättäkta fredagsmys, fast söndagsmys. Kollat på tv, har typ 30 ljus tända, äter toffifee, dricker hallonsoda och virkar. Med riktigt gott samvete!


Har börjat virka på en sittdyna nu. Det går superfort i alla fall. I bästa fall provar jag att tova den imorgon :)
Just nu :)

Annars har jag börjat på ett par höga sockor. Jag har inte riktigt bestämt mig än om det blir under-knee eller over-knee. Helst vill jag göra ett par over, men de ska enligt beskrivningen bli 70 cm på skaftet så jag får se hur länge jag orkar. De som är under ska vara 35 cm. Dock så skulle jag tro att om det blir over så är ju jag ändå så pass kort så 70 cm blir nog lite väl långt. Mätte förut idag och 60 tyckte jag nästan var för mycket. Så jag får se hur jag gör.

Skaftet på de höga sockorna, än så länge 20 cm gjorda.
Har ju också hunnit med lite på pippitröjans arm. Det är inte allt för mycket kvar, men man behöver ändå lite andra snabbare projekt vid sidan om när man gör en tröja. Eller i alla fall jag.

Nu ska jag kolla på någon film eller lite vänner och njuta av kvällen i några timmar till :)

/Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar