fredag 7 oktober 2011

Med en underbar helg framför mig

Nu är veckan avklarad. Kort vecka, vilket var jätteskönt, men helgen uppskattas ju såklart ändå!

Nu ska jag iväg och käka med min kära mor. Det blir mysigt :) Sen imorgon blir det middag och utgång med tjejerna.

Annars tänkte jag mest ta det lugnt och sticka/virka. Borde verkligen ta tag i pippitröjan, men jag har inte haft nån riktig inspiration på senaste. Men det kommer nog snart tillbaka :) Sen har jag fler sittdynor på gång samt en milanomössa. Har lite andra mönster jag vill prova på också, men jag ska försöka göra klart en sak i taget för en gångs skull.


I övrigt så har jag ju haft problem med huvudvärk sen i början av augusti. Har anat att det är Hortons sjukdom som min pappa också har.

Idag fick jag äntligen ett samtal av min läkare som i princip kunde bekräfta det men jag ska komma på undersökning på tisdag och förhoppningsvis få medicin. Det är ingen barnlek kan jag säga. Helt utslagen har jag varit flera dagar och när man inte ens kan titta på tv, eller virka eller så, då är det illa. Men det känns skönt att jag äntligen ska få hjälp med det hela.

Mindre positivt är ju att jag kommer ha det tills jag är 65+. Men det finns som sagt medicin så jag behöver inte vara halvt döende i huvudvärk under en eller flera perioder varje år.

/Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar