torsdag 27 oktober 2011

Mot huvudstaden!

Nu har jag tre dagars ledigt efter sex dagars arbete. Det känns skönt att slippa tänka jobb ett par dagar, dock så väntar jag fortfarande på ett besked. Men jag fick ett glatt besked från Norge idag. Jag har hamnat i ett väldigt bra team vilket leder till att om jag inte får bli kvar i mitt älskade Östersund så är det i alla fall inte så pestigt längre. Men jag önskar fortfarande såklart att jag får vara kvar i Östersund, då jag helt enkelt vill vara hemma i år.

Imorgon klockan 05:39 avgår tåget till Stockholm. Jag har laddat upp med garn till en sjal med ett mönster som min kära mor brukar göra på löpande band. Har aldrig provat mönstret och är ju väldigt ny på det här med att sticka sjalar och efter mönster och så, så av den anledningen kände jag att det var väldigt passande som tågsyssla.

Nu ska jag springa några ärenden på stan, sen ska jag hem till min hubbie och pussa på han en massa innan helgen, sen blir det hem och packa och kolla på Robinson. Började på ett par babyconverse igår där jag nästan gjorde klart första skon, så jag ska fixa klar det paret ikväll. Går ju så himla fort så kanske blir det ett till par också. Det är fullt fokus på att få klart allt jag vill till julmarknaden nu i alla fall. Därför kan det bli lite massproduktion av saker i framtiden :P


Här är garnet jag ska göra sjalen i. Det blir nog väldigt fint skulle jag tro. Play it heter garnet i alla fall.

Får se om det blir någon fler uppdatering innan jag åker, men skulle inte tro det, så i helgen får ni helt enkelt stå ut med mobilbloggandet :)

/Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar