tisdag 9 augusti 2011

To do list

I helgen har jag sytt för fulla muggar. Jag har nu nio shoppingkassar klara. Det är en kvar på tyget jag har som jag ska göra någon kväll framöver. Det är i alla fall hur kul som helst att göra :) Hade nästan glömt bort hur kul det var att sy.

Tänkte ta en liten genomgång om min to do list som nu ser ut så här:

  1. Shoppingkasse
  2. Tallrikstabletter
  3. Bröd och fruktkorgar
  4. Bebisskor
  5. Virkade blommor
  6. Handledsvärmare
  7. Rundsjal
  8. Pippitröja/seglartröja
  9. Pannband
  10. Seglartröja till mig själv
  11. Mössa till brorsan
  12. Mormorsfilt

Har lagt till två saker på listan varav en redan är klar. Dock så har jag ju inte visat pannbandet än, men det ska jag göra såfort jag satt på en tag på den. Seglartröjan börjar bli hyfsat klar. Både fram och bakstycket är klara så nu är det alltså bara ärmarna kvar och det lär inte ta så himla lång tid. Sen kommer jag förmodligen börja med en till mig själv, men det lär ta lite längre tid. Sen får vi se om det kanske blir ett par vantar till vintern också. Så mycket jag vill göra och så lite tid.


En mössa till brorsan har jag lovat också. Men det blir nog inom kort då det trots allt är mössor jag är bäst på och det som går snabbast.

Hur som helst så känns det bra att få kryssa av några saker på listan över saker som jag länge velat göra men aldrig haft ork/lust/tid med. Seglartröjan ska jag försöka göra klart inom kort i alla fall, men den har blivit liggande några dagar nu tyvärr. Men snart så! :)

/Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar