fredag 26 augusti 2011

Älskade stugan

Ikväll får jag äntligen åka till stugan. Jag har gått och längtat efter det här sen i maj, men jobb bland annat har kommit i vägen. Men ikväll åker jag, mamma och mammas man dit och åker hem igen imorgon eftermiddag. Det känns lagom. Det bästa är att det inte finns någon el, vatten eller mottagning på mobilen så det är verkligen avkoppling.

Ska ta med mig stickning så får vi se vad vi gör. Vädret är ju sådär just nu, men det börjar bli bättre så vi kan ju hoppas på finväder. Isf blir det en tur ut med kanoten för min del om inte de andra vill åka med i ekan. Meta i Tubäcken är bland det bästa jag vet.

Resten av helgen tänkte jag bara ta det så himla lugnt mestadels. Imorgon kväll ska jag verkligen lyxa till det med god mat och massa snacks och bara kura ihop i soffan framför en film och sticka. Något liknande lär det bli på söndag. Ska också hinna träna på söndag hade jag tänkt. Oavsett så lär jag hinna klart en del stickningar och sånt i helgen och det känns skönt.

Önskar dock att jag hade typ en veckas ledigt. Skulle behövas känner jag. Men men, nästa sommar så!

Bild snodd från google.

/Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar