torsdag 11 augusti 2011

Mormorsrutor

Har kört igång rejält med mormorsrutorna. Perfekt de senaste två dagarna då det varit superlugnt på jobbet. När jag väl förstod hur man skulle göra så är det busenkelt och det blir verkligen resultat snabbt vilket uppskattas när man ska göra något lite större.

Har i alla fall hunnit med runt 15-20 rutor så här långt och det ska bli runt 100 om det ska bli en filt. Dock så tänkte jag nog satsa på ett överkast. Ambitiöst, men vafasen, mormorsrutor är ju en sån grej som man kan hålla på med lite då och då. Man kan ju liksom göra några rutor ibland och tillslut har man ett överkast.

Hur som helst så blir det i färgtema rosa-lila-svart. Gör varje ruta med två färger bara, svart och en rosa eller lila. Så det blir inte så plåttrigt liksom. Har hittills fem olika färger, men får se om det blir nån fler sen också. Men som sagt så är det en perfekt sysselsättning när man vill göra nåt "hjärndött", alltså bara göra utan att behöva tänka eller räkna eller nåt sånt. Mössor exempelvis som är det jag gör mest måste jag ju trots allt räkna halva mössan. Samma sak med seglartröjan. Där måste jag räkna och koncentrera mig.

Anyway. Igår blev det lugnt i soffan och ett par mormorsrutor. Sen insåg jag att mina armband började bli lite slitna så jag gjorde ett nytt, sen blev jag för trött så det blir några till ikväll eller så. Just nu känner jag mig galet naken med endast ett armband då jag dom senaste kanske fyra-fem åren har haft minst tre armband konstant och på båda handleder. Men det var kul och väldigt länge sen jag gjorde armband. Hittade även min lilla gömma med en 2 liters glasslåda med armband så jag ska se om jag kan lägga upp några på tradera.

Bilder på det jag har åstadkommit kommer i alla fall inom kort. :)

/Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar