söndag 18 september 2011

Pippitröja till mig själv

Äntligen har jag hittat ett bra mönster och garn som jag tycker passar till pippitröjan jag vill göra till mig själv. Började igår och har hunnit en bit sen dess. Dock så stickar jag på rundsticka så det dröjer liksom innan man ser resultat, men å andra sidan ska man ju tänka på att det går mycket fortare eftersom man stickar räta hela tiden.

Åhhh längtar tills den är klar så jag kan få min efterlängtade seglar/pippitröja.

Idag ska jag bara njuta av söndagen som den ska avnjutas. I soffan med kaffe, tända ljus, en stickning och bra film. Lär nog hinna en del på tröjan i alla fall :)

/Emelie

1 kommentar:

  1. Jag letar efter ett bra Pippimönster-så nu är jag nyfiken vilket mönster och garn du använder =) Snygga färger!

    SvaraRadera