fredag 16 september 2011

Ändringar

Har ändrat lite i min to do list. Dels har jag lagt till saker och dels tagit bort saker som jag insett att jag helt enkelt inte vill göra. Så här ser den ut istället. Massa saker som blivit avkryssade redan :)
  1. Shoppingkasse
  2. Raggsockor
  3. Garnkorg
  4. Bebisskor
  5. Handledsvärmare
  6. Rundsjal
  7. Pippitröja/seglartröja
  8. Pannband
  9. Seglartröja till mig själv
  10. Mössa till brorsan
  11. Mormorsfilt
  12. Mormorskudde
  13. Snabbstickad väst/kofta
  14. Fodral till stickor
  15. Eskimosockor
  16. Höga raggsockor
  17. Pippitröja till Paula
  18. Pippimössa
  19. Vantar till mig själv
En mössa har brorsan fått, den snabbstickade koftan är klar. Superbra blev det dock inte eftersom jag valde att göra den i raggi istället för duo som det skulle va, men den är ju i alla fall skön vilket är huvudsaken.
Ett par eskimosockor har jag hunnit med och dessa är varma och sköna. Sen har jag dessutom börjar med ett par raggsockor till mig själv, första är redan klar och den andra håller jag på med hälen på så jag hinner nog klart ikväll skulle jag tro.

I övrigt ska jag bara köpa garn sen ska jag sätta igång med min pippitröja. Sen ska jag göra ett par höga raggsockar också. Har inte riktigt bestämt mig om jag ska göra over-knee eller under-knee, men det får vi se. Dock så tror jag att det blir under-knee.

Vet att jag lovat ut bilder som inte kommit än, men jag har legat hemma med skallebank. Bilder finns dock, måste bara orka lägga in dom på datorn. Men den som väntar på något gott!

Raggsockorna jag gör är i garn som ser ut ungefär som det längst till vänster på bilden :) Skönt att det blir randigt även fast man bara har ett garn :)

Listan känns i alla fall mycket bättre nu och är fylld med saker som jag verkligen vill göra. Så nu är det bara att köra på! Inspirationen är på +1000 procent nu när det är höst :)

/Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar