tisdag 6 september 2011

Jamtli Julmarknad

Ikväll ska jag fixa bilder som jag sedan kan skicka in till årets julmarknad. Skulle ha stått förra året men det var samma helg som jag flyttade till Norge så det krockade. Det kommer säkert att krocka i år med, men nu har jag ju gått utbildningen som liftvärd så det gör nog inte lika mycket om jag kommer en dag efter.


Mysigt på högsta nivå. Känns i alla fall bra inför årets julmarknad. Har ökat mina kunskaper och saker jag tillverkar så otroligt mycket så det känns som att chansen för ett bra försäljningsår är på min sida.

Förra året gick det dock bra utan julmarknad. Jag sålde på jobbet samt en liten julmarknad i en by här utanför stan. Sålde för ett par tusen utan att egentligen anstränga mig så mycket. Och av den enkla anledningen ser jag det som väldigt positivt i år då jag tänker anstränga mig lite mer. Tillägga kan jag också säga att jag endast sålde mössor ifjol.


Hur som helst. Varit lite klent med bloggande senaste dagarna, men det betyder absolut inte att jag inte har virkat en massa. Det har jag. Bland annat har jag gjort en rundsjal som är suuuuperhärlig. Har också gjort två par mössor, en där jag bara provade ett mönster och en till gubben min. Känns verkligen att min inspiration ökat med 300 procent nu när det är höst.


Jag lovar att lägga upp bilderna förmodligen ikväll. Har också hittat ett mönster på en mössa+sjal som jag bara måste göra! Så trots att jag var och köpte garn igår så måste jag springa ner och göra det idag med.


Imorgon kväll är det syjunta här på mitt jobb. Jag som dragit ihop det med lite förslag från andra. Det är i alla fall två personer som vill lära sig att virka, så jag tror inte att jag kommer få göra så mycket själv, men vad gör väl det :)

Well well, jag uppdaterar med en massa bilder på vad jag gjort de senaste dagarna ikväll! :)

/Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar