tisdag 7 februari 2012

Välkommen tillbaka kära pippitröja!

Nu jäklar kör vi! I söndags insåg jag att det var på tiden att pappa ska få sin julklapp, pippitröjan. Så jag tog tag i bakstycket på tröjan som legat i drygt två månader och bara varit. Gjorde i alla fall klart bakstycket och så fort det var klart så släppte det. Började på framstycket direkt efter och nu är jag snart vid armhålan. Det går fort när man vill :)

Har sagt till mig själv att jag ska göra en "rand" om dagen tills den är klar. Alltså 24 varv per dag. Har hittills gjort mer varje dag så det ser lovande ut :) Skulle tro att framstycket kommer att vara klart i helgen och därefter är det ju bara ärmarna kvar och det går ju fort. Så det känns riktigt bra att vara på banan igen med denna tröja.

För drygt två veckor sen rensade jag bland mitt garn och delade upp garnet per kvalitet. Exempelvis ullgarn i en låda och bomullsgarn i en. Mycket bra system so far. Dessutom så hade jag så mycket eskimogarn att det fick hamna i en liten låda som jag sedan har varit duktig på att använda. Bland annat den flätstickade rundsjalen som jag la upp igår är från enbart sådant garn. (Eskimogarnet hade jag köpt till tovade sittdynor innan julmarknaden). Iom denna rensning kollade jag också igenom alla UFOn jag hade. Det är en rejäl drös och jag ska verkligen försöka göra klart alla UFOn innan hösten.

Såhär såg pippitröjan ut vid det sista tillfället jag stickade på den. Nu har jag alltså gjort klart bakstycket som vi ser på bilden och dessutom gjort nästan lika mycket på framstycket. :)

Bilder på vad jag åstadkommit sen sist kommer inom kort :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar