fredag 10 februari 2012

Knitpro

Igår gjorde jag det. Jag unnade mig ett par knitpro stickor! Ett par vanliga jumperstickor i 4 mm. Började direkt när jag kom hem att sticka pippitröjan med dessa istället och jag är såld. Jisses vilken skillnad! Kommer absolut köpa fler knitpro stickor i framtiden! Frågan är nästan om man kommer "kunna" sticka med vanliga när man använt det bästa.. kommer bli svårt.


Passade också på att köpa lite garn till ett par sockar. Nu när det snart börjar bli vår tänkte jag att det kan vara skönt med ett par lite tunnare, så jag körde på Fabel. Skönt sidoprojekt från pippitröjan också.
Stickar i alla fall med stickor 2,5 mm och gör dessa randiga med svart och 340 print. Kommer säkerligen att bli kanonbra! :) Bild på printgarnet nedan.


I helgen jobbar jag. Känns sådär, men å andra sidan så har jag haft det bra som varit ledig så många helger i rad nu så jag ska inte klaga. Hoppas på att det är lugnt och mycket tid till stickning. Har också tänkt att jag ska göra klart framstycket på pippitröjan i helgen. Känner mig ändå rätt stolt över mig själv som hunnit med så mycket på tröjan nu i veckan :)

Men nu väntar jobb sen ikväll blir det bara lugnt med film och stickning! :)
Ha en bra fredag allihopa!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Vilken fin blogg du har! mycket rolig läsning :)

    Har du sett att vi på garnaffären.se kan länka till din blogg? Vi har över 1000 besökare om dagen och en länk till din blogg kan säkert driva mycket trafik åt båda hållen. Läs mer här: http://www.garnaffaren.se/stickbloggar/

    Mvh
    Niklsa, Garnaffären

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! :)

      Har faktiskt beställt från er och väntar med spänning på garnet! :)

      Radera