fredag 3 februari 2012

Hjärnskakning och tvåändsstickning

Hej på er kära vänner!

Jag ber om ursäkt över att jag inte uppdaterat på mer än en vecka, men det glädjer mig att se att statistiken ändå inte gått ner :) Kul!

Det är såhär att i lördags natt när jag var på tura så ramlade jag och slog huvudet i backen och fick jääääätteont. Sen blev jag upphämtad av pappa som körde hem mig till mamsen där jag fick sova över, på morgonen ringde mamma sjukvårdsupplysningen som i sin tur sa att dom tyckte att vi skulle åka in på sjukhuset. Sagt och gjort. Ungefär vid det här laget börjar jag också bli väldigt illamående och kräkas en gång var tionde minut.

Hur som helst så väntade vi från typ 10 till 15 på läkaren. Därefter blev jag skickad till observationsavdelningen i väntan på skiktröntgen. Det var faktiskt skönt att komma dit istället för rummet vi hade på akuten. Där fick jag också dropp vilket var en otrevlig upplevelse och fick också sagt att jag skulle fasta. Inga problem eftersom jag spydde nu kanske en gång var tjugonde minut. Men, det är alltid gott med lite vatten när man har spytt. Nej fick jag höra på det förslaget. Fasta.

I alla fall så blev vi skickade på skiktröntgen runt 18-19, och därefter trodde jag att jag skulle få åka hem vilket var allt jag ville vid det här laget. Vi väntade och väntade. Vid 20 när sköterskan kom och sa att dom fått svar på röntgen och att det skulle gå bra att jag åkte hem när jag slutade kräkas trodde jag att det var hur lugnt som helst. Vid 00:45 kom en annan sköterska och sa att läkaren som skulle komma och säga till mig att jag fick åka hem var fast i en operation och att det trots allt skulle bli så att det fick vänta till dagen efter med att skicka hem mig. Då åkte min stackars mamma iaf hem. Som hade suttit där och väntat tålmodigt med mig hela dagen.

Morgonen efter kom läkaren vid 09 och äntligen pratade med mig i cirka 30 sekunder vilket alltså var det som krävdes för att jag skulle få åka hem. Pappa kom och hämtade mig och sen dess har jag i stort sett inte rört mig alls utanför sängen med undantag för två handlingsrundor och tvåändsstickning.

Tvåändsstickningen var igår i alla fall. Det var riktigt svårt, men det kommer nog att bli lättare med tiden. Himla roligt att man på 2,5 timme hann med att lägga upp samt sticka ett varv! Jag och mamma tyckte det var lite komiskt :P

Idag ska jag jobba för första gången på en vecka. Vi får se hur det går, men jag ska ta det rätt lugnt i alla fall. Sen väntar helgen då det också blir väldigt lugnt och mycket vila.

Aja. Summa summarum av det här inlägget är att jag har världens bästa mamma i alla fall! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar