fredag 17 februari 2012

Snart långhelg!

Ja, nu snart så får jag tredagarshelg. Det kommer bli superskönt. Helgen ska jag spendera mestadels i soffan med pippitröjan. Den ska bli klar bannemig! Har börjat på arm nummer två och det känns att slutet är nära. Jobbigast är ju dock att färsta trådar och montera ihop hela spektaklet men det lär nog gå fort ändå, bara för att jag vill få klart den en gång för alla :P

Annars ska jag också bjuda mamma och hennes man på middag imöra. Vad det blir tänker jag inte skriva eftersom det blir lite hemligt :)


Igår var det del två av tvåändsstickningen. Den här gången lärde vi oss i alla fall tillräckligt för att man ska kunna sticka lite hemma också vilket känns kul :) Jag kommer att göra en så kallad jämtlandsvante, jämtlänning som man är så vore ju något annat konstigt ;)

Bilden har jag lånat av gammelmoster.blogg.se
Mina blir mörkgrå och vita och jag ska lägga upp bilder så fort jag har kommit lite längre så man kan se hur det egentligen kommer att se ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar