tisdag 21 februari 2012

Gör om, gör rätt

För väääldigt länge sen höll jag på med en pippitröja till mig själv. Tänkte att det kunde vara en idé att göra klart den också tänkte jag. Dock så var jag inte alls nöjd med mig själv då jag stickat den väldigt löst av nån anledning, samt att jag inte hade nån aning om var jag var i mönstret, vilken storlek jag gjort osv. SÅ. Jag repade upp hela alltet. Hade drygt två dm kvar på kroppen, så det kändes såklart. Men jag kommer bli betydligt mycket mer nöjd nu när jag stickar den hårdare.

Mitt beslut känns helt rätt, och dessutom ville jag ha något annat än sockor att göra i väntan på att garnet till min nästa tröja ska komma.

Nedan följer lite gamla bilder på tröjan. Den nedre bilden som är på en arm kommer jag dock inte att repa upp då jag hade varit duktig på den iaf! Men bara viljan finns, vilket den gör då jag vill ha en ny tröja, så kommer det gå ganska fort att göra klart den!


Lägger upp nya bilder när jag kommit lite längre! :) Och håll tummarna för att mitt garn kommer snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar