fredag 6 januari 2012

Delicious purple - en till mössa

En till mössa har virkats tack vare snabba fingrar och ännu en lugn arbetsdag. Det är verkligen en otroligt snygg lilafärg. Svarta fårets Tilda färg nummer 64 är det i alla fall. Den typen av lilafärg är utan tvekan min favoritfärg.



Ska såklart genast börja på en till mössa, den blir dock rosa-turkos. Helt klart min favoritfärgkombination i denna värld. Har två mössor som jag gjort själv som jag använder frekvent och den ena av dessa är just rosa-turkos och har hängt med mig i drygt tre år nu. I love it!

Nu när jag börjat virka mössor igen, känner jag hur mycket jag faktiskt saknat det. Kommer bli svårt att göra något annat nu framöver då det är så himla kul! När jag gjort mössor i alla färgkombinationer och modeller kanske jag kan gå över till något annat ;)

Ikväll vankas middag hos svärfar, och resten av helgen blir det bara lugnt med tv-tittande och mössvirkande :) 

Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar