måndag 16 januari 2012

LCHF

Idag börjar jag med LCHF. Det är tredje eller fjärde gången jag hoppar på det tåget. Har vid tidigare tillfällen slutat pga olika anledningar, såsom tidsbrist, brist på motivation osv. Dock så gillar jag LCHF, jag gillar hur bra jag mår när jag käkar LCHF. Nämligen energisk, glad, frisk och allmänt bra.

Jag har några anledningar till att jag börjar med LCHF idag.
1. Jag har aldrig vägt så här mycket i hela mitt liv. Jag är absolut inte överviktig, men ändå, ett par kilon kan jag allt gå ner :P
2. Jag är väldigt trött och orkelös och vet att LCHF kommer att göra mig myyyycket piggare.
3. Det är ett litet expriment för att se om Hortons huvudvärk kan minska i och med detta.

Har säkert fler anledningar, men det är de som är de viktigaste. Angående viktnedgången så tänker jag mig att det hade varit det ultimata att gå ner cirka 6 kg. Jag kommer då att väga vad jag förr hade som "normalvikt". Om jag lyckas gå ner lite kanske jag avslöjar vad jag väger sen ;)

Så nu kör vi! Jag är peppad till tusen och har matlista för kommande fyra veckor klar för att klara mig utan fusk :)



1 kommentar:

  1. Snyggt med ändringen i heathern (eller vad det heter)Mam

    SvaraRadera