fredag 23 december 2011

God jul!

Nu är den här arbetsveckan snart slut och imorrn är det julafton. Jisses vad tiden går fort!

Efter jobbet ska jag hem och fixa ris a la malta och choclate chip cookies med pepparkakssmak om bussen nu kommer att dyka upp, sen bär det av hem till momma och moffa enligt tradition för att äta god mat och sova över och fira jul där. Dock så kommer inte lillebror vara med ikväll så det känns ju lite tråkigt, men han kommer ju iaf imorrn!

Igår kväll målade jag! Det var så sjukt kul, oljefärg blev det och det var den här bilden jag målade av:

Framsidan av första säsongen av True Blood, sjukt bra serie och sjukt cool bild. Dock så är den inte klar än så bild på tavlan kommer lite senare. Dvs om jag kan rädda den. Penslarna jag hade var nämligen helt sjukt dåliga och alldeles för tjocka, men det är det som är det bästa med oljefärg, att man kan måla över när det torkat.

Jag är dock helt ny för det här med oljefärg. Gjort en tavla i olja tidigare och det var typ 2005. Annars ritar jag generellt i blyerts när det väl blir av. Ritade väldigt mycket förut, men på senaste år har virkande och
stickande tagit över. Men det var riktigt kul att måla! Får jag inte till tavlan bra ska jag nog rita en ny i blyerts sen och bara färglägga läpparna knallröda.

Men men. God jul på er allihopa!

1 kommentar: