torsdag 29 mars 2012

Tjuvstart!

Nu har jag tjuvstartat på Pippitröja 3.0. Mönstret heter Emilia och är från Drops och stickas i Parisgarnet som jag beställde från garnaffaren.se.

Hade egentligen tänkt att göra klart den blå pippitröjan helt innan jag började, men eftersom det är så lite kvar på den räcker den inte som jobbstickning för två dagar, då jag ska sova hos mc ikväll.


Anyway, ikväll är det tvåändsstickning! Har inte stickat en maska tvåändsstickning sen jag blev klar med första vanten. Tappade liksom suget lite när första vanten blev klar. Men men, den ska nog bli kvar tids nog! :)

Ser också fram emot ledigheten i helgen. Kommer att bli skönt, och jag har inte mycket mer planerat än att sticka klart den blå pippitröjan, och det ska nog hinnas med :) Sen får vi se om det blir fika med Emelie och kanske bio med mor om jag har tur. Det får tiden utvisa! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar