söndag 28 oktober 2012

D-day

Oj oj oj. Imorgon är det dags. Dagen D.  Min första salstenta. Som dessutom ryktas vara den svåraste under hela lärarprogrammet. No pressure. Sitter i alla fall fast vid mitt skrivbord och pluggar gamla tentor. Hinner jag göra alla tills imorrn så känns det ändå som att jag ska klara den. Men om inte annat så tar jag omtentan 23 november. Men det skulle ju va skönt att få den avklarad på första försöket liksom.

Annars håller jag på å fixar min åvve inför torsdagens åvveinvigning. Är mycket som ska sys på så det tar den tid det tar. Men att sy för hand (något jag hatar) är rena semestern när man tentapluggar. Pest eller kolera liksom.

Näe, imorgon klockan 18.00 kommer det nog ändå kännas skönt. Att det är över liksom, att jag inte kan göra något annat än att vänta. Dessutom blir det mest troligt en öl och en burger på hg (studenthak) efter tentan imorrn med mina kära medmänniskor. Lärarstudenter.

Nej nu ska jag fortsätta plugga. Håll tummarna för mig imorgon klockan 14.00 till 18.00 please!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar