onsdag 6 juli 2011

To do list

Nedan följer en lista över de saker som jag vill virka, sticka och sy just nu. Både till mig själv och till försäljning. Har så mycket inspiration just nu så listan byggs på hela tiden och jag vet inte hur jag ska hinna med allt.

  1. Shoppingkasse
  2. Tallrikstabletter
  3. Bröd- och fruktkorgar
  4. Bebisskor
  5. Virkade blommor
  6. Handledsvärmare
  7. Rundsjal
Det enda jag har provat mig på att göra av detta ovan är virkade korgar.

Rundsjalen vet jag precis hur jag ska göra och den vill jag gärna ha i höst.

Shoppingkasse är jag i ganska stort behov av då jag endast har en som är pytteliten och köpt dessutom. Dessutom skulle det vara kul om man kunde göra några till försäljning också eftersom det är riktigt populärt.

Bebisskor vill jag mest göra för att det är så gulligt. Dock så känner jag ingen med bebis men det gör ju inget. Man kan ju alltid försöka sälja dessa med :)

Virkade blommor skulle jag vilja ge mig på att prova då det kan vara snyggt som dekoration på diverse virkade saker.

Jag skulle också vilja lära mig att sticka mönsterstickning. alltså både som flätor och sånt samt mönster. Det är något jag provat på någon enstaka gång men gett upp då jag inte är speciellt förtjust att sticka efter mönster.

Allt ovan känns som att det kommer bli jättekul när jag väl gör det i alla fall! :) Perfekt för hemmakvällar i soffan med tända ljus och lite olika projekt :)

För de som inte vet vad en rundsjal är så är det en sådan som syns på bilden nedan.

/Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar