måndag 11 juli 2011

Projekt stolar

Jag har börjat med ett projekt som jag tänkt på länge. Jag har nämligen börjat slipa mina matbordsstolar för att jag sedan ska måla dessa vita och få lite härlig shabby chic känsla över det hela. De är just nu lackade vanliga trästolar vilket ju är ganska tråkigt. Jag har också varit inne lite på om jag ska måla dessa svarta, men det får visa sig senare. Men det lutar mest åt vitt just nu i alla fall!

Bordet ska också hinnas med lite senare såklart. Det är fyra stolar och ett bord som jag köpte på loppis förra året när jag skaffade min lägenhet. Så för 400 kronor fick jag detta och har som sagt länge tänkt måla dessa för att skapa lite mer personlighet. Och nu när det är varmt ute så man kan göra det utomhus är det perfekt att pyssla med.

Slutresultatet kommer senare i sommar, för det är väl inget som går på en kväll om man säger så..

/Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar